Usch vad jag gråter av sånt här. Både för att det är hemskt och för att det är fint.

av viktigtoviktigt

Alltså människor som är elaka mot djur… Må de brinna på en väldigt varm plats i evighet.

På tal om djur som far illa så hörde jag i går på nyheterna att det återigen är massa katter som lämnas vind för våg efter sommar och semester. Hur kan ordet ”sommarkatt” ens existera i den svenska vokabulären? Är folk lobotomerade? Och exakt vad tycker och tänker de om sitt föräldraskap?

– ”Så här behandlar vi djur barn, de är kul så länge vi orkar och vill, för de existerar enbart på våra villkor förstår ni. Sedan när vi tycker oss vara klara med dem och när vi fått ut det VI vill, ja då kastar vi ut dem och lämnar dem åt sitt öde! Titta vad lätt det var! Man behöver inte ta ansvar för någonting, allra minst för levande varelser som blivit beroende av vår omvårdnad. Och ja, jag tycker att jag har sunda värderingar och att jag är en fin förebild för den här planetens framtid.”

Fy fan.

